Mattias Vahtel startis nädalavahetusel Itaalias, Vallelungas kereautode ringrajasarja TCR World Tour etapil. Tegemist on sarjaga, mis koondab selle klassi maailma parimad ja asendab varasemalt sõidetud FIA World Touring Cup sarja. ALM Honda Racing sõitjad Mattias Vahtel ja Ruben Volt on esimesed eestlased, kes selles sarjas stardivad, kui Vahtel tegi oma võistluse eelmisel nädalavahetusel, siis Volt stardib TCR World Tour etapil sellel nädalavahetusel.

Eesti meeskond ALM Honda Racing valmistab sellel hooajal koostöös Honda ametliku partneri JAS Motorsport meeskonnaga neljal Euroopa etapil ette võistlusauto Argentina võidusõitjale Nestor Girolamile. Selle pikajalise koostöö raames saavad TCR World Tour etappidel startida noored Eesti võidusõitjad, kelle põhihooaeg on TCR Italy sarjas.

Mattias Vahtel, kellele Vallelunga võistlus oli esimene uue Honda Civic Type-R võistlusautoga ja erinevate rehvidega võrreldes TCR Italy sarjaga, võttis nädalavahetusest lisaks tulemusele õppimise ja kogemuse osas maksimumi. Vabatreeningutes sai hakata kohe koguma infot nii uue auto kui ka rehvide käitumise kohta. TCR World Tour sarjas sõidetakse Kumho rehviga, Itaalias sarjas aga Hankook rehviga.

Kvalifikatsioonis sai Vahtel 15. koha, tema enda sõnul oli ootus küll pisut kõrgem aga vaadates kiirust, võis sellega rahul olla. Oluline on ära märkida, et kuna Vahtel sõitis World Tour arvestuses ja selle punktidele, siis reeglite kohaselt lisatakse sõitjatele, kes tulevad ühte etappi sõitma lisakaalu 20 kilo. Teised TCR Italy sarja sõitjad, kes World Tour sarja väliselt osalesid, lisakaalu ei saanud ja vaatamata sellele oli Vahtel nendega heas konkurentsis. Esimeses sõidus tegi Vahtel korraliku esituse ja lõpetas 12. kohal, kaotust sõidu võitnud Norbert Michelisz’ile oli 24 sekundit. Meeskonnakaaslane Nestor Girolami lõpetas 6. kohal. Teise sõidu start Vahtelil ebaõnnestus ja sõidu lõppkoht oli 14, kaotust Rob Huff’ile oli 26. sekundit. Girolami oli kaheksas.

Mattias Vahtel: „Kindlasti oli enne etappi pinge olemas, kui lähed võistlema maailma parimatega. Nendega koos võisteldes näed, millist tööd tehakse, et masinatest maksimum välja pigistada. Uus auto ja uued rehvid oli väljakutse, millega hakkasime kohe vabatreeningutes tegelema. Selle autoga enne sõitnud ei olnud, nädalavahetusega sai üle 200 kilomeetri sõita. Esimene sõit oli selline, millega saan rahule jääda, teises suri stardis mootor välja, uurime veel miks. Tänu turvaautole sain mängu tagasi aga siis tegin ise paar viga ja andsin kohti ära. Meeskond tegi head tööd ja nägime, kus me oma kiirusega võrreldes maailma tippudega oleme. Kuna stardis oli ka teisi TCR Italy sõitjaid, siis nendega olime konkurentsis ja võistlesime kohtade pärast.“

Tulemuse kõrval hindab Vahtel kõrgelt saadud kogemust ja võimalust näha, kuidas töötavad maailma parimad. „See töö, mida tehakse on metsik. Konkurents on selles sarjas ülitihe ja vahed väikesed, seega tuleb alati autodest maksimum välja pigistada ja läbi terve nädalavahetuse otsitakse parimaid lahendusi. Koostöö tiimkaaslase Nestor Girolamiga oli väga huvitav, sain läbi tema tegevuse näha, mida peab tegema, et olla maailma tipus. Nagu ütlesin, kogu aeg otsitakse parimaid lahendusi ja tavaline on, et peale võidusõitu tehakse veel kaks tundi tööd koos inseneridega, vaadates läbi datat,“ rääkis Vahtel.

Juba sellel nädalavahetusel sõidetakse TCR World Tour etapp Ungaris, Hungaroringil ja seal on ALM Honda Racing sõitjatest stardis Ruben Volt, kes sarnaselt Mattias Vahtelile sõidab World Tour arvestuses.

77_Silvain_Pussier_268